Aby se první společná dovolená neproměnila v peklo

První rande, pusu, sex i společné čištění zubů máte dávno úspěšně za sebou. S radostí plánuje další a další činnosti, které se dají dělat ve dvou. Čeká vás první společná dovolená? Přečti si, jak ji přežít bez jakékoliv újmy na zdraví, egu nebo vzájemných citech.

Neměli jsme teď podle plánu být na jiném konci města?

Ač to možná nevypadá tolik vážně, první dovolená strávená pouze ve dvou je dalším velkým krokem ve vašem vztahu. Najednou to budete jen vy dva, v cizím prostředí, v jednom stanu nebo malém hotelovém pokoji na celý týden. Utéct od toho druhého, když na něj zrovna nemáme náladu, nebude tak snadné jako doma. Ale konec strašení… Na co všechno bys měla být připravena?

Domluvte se na cílu cesty

Dvaadvacetiletá studentka Hanka odjela se svým přítelem na pět dní do Londýna. Zatímco ona se těšila na nákupy, on si chtěl užít pár klidných dní a projít se po nejznámějších památkách. Odlišné představy vyvrcholily v to, že spolu celou zpáteční cestu nepromluvili ani slovo.

“Ráda čtu módní blogy, kde holky neustále vychvalovaly nákupy v Londýně. Samozřejmě jsem po takovém výletě taky zatoužila. Našla jsem superlevné letenky, ale bohužel ani jedna z mých kamarádek o to moc nestála,” vypráví Hanka. Nakonec se jí podařilo přesvědčit přítele. “Přemluvit ho vlastně nebylo vůbec těžké. Byli jsme spolu půl roku a těšili jsme se na první malou společnou dovolenou,” říká Hanka. O tom, že jsou jejím hlavním cílem obchody, však raději moc nemluvila. “Věděla jsem, že běhání po obchodech nemusí, takže jsem ho nechtěla znechutit hned na začátku. Ale věřila jsem, že až budeme tam, podaří se mi ho oblomit a alespoň jedno odpoledne se dokáže překonat,” přiznává. Dnes už by na nic takového nespoléhala. Po několikahodinové euforii v nákupním centru si ani nevšimla, že Honza naštvaně odešel zpátky do hotelu a další den ráno bez jediného slova vyrazil na památky bez ní.

Slečna.info: Ne vždy si oba partneři představují společnou dovolenou stejně. Jeden má rád dobrodružství, druhý preferuje relax. Jeden si chce v noci pařit v hotelovém baru a pak spát do oběda, druhý by raději vstával s úsvitem a vyrazil někam do přírody. Pokud vás čeká vaše úplně první společná dovolená, kdy toho druhého po všech stránkách ještě úplně neznáte, ideální bude, když si o vašich představách promluvíte ještě před odjezdem. Klidně si připravte i plán a snažte se o to, aby kompromisy byly na obou stranách v rovnováze.

Prozkoumejte terén předem

Plánování by mělo začít nejlépe už před zabookováním zájezdu. Přiznejme si to, dovolenou může hned na začátku zkazit nevyhovující ubytování, vzdálenost od moře nebo městského centra, možnosti vyžití v místě ubytovaní i dopravní dostupnost.

“Loni v létě jsme s přítelem trávili dovolenou v Chorvatsku. Jelikož jsme jeli jen my dva, schválně jsme vybírali větší město, kde bude více možností, kam se jít po večerech bavit. Jaké ale bylo naše překvapení, když nás delegátka odvezla do malé vesničky asi dva kilometry od města. Byly tam jen dvě nic moc restaurace a všude kolem ubytované rodinky s malými dětmi nebo důchodci. Jelikož jsme tam nebyli vlastním autem a neměli jsme možnost odjet kdykoliv do města, docela jsme se tam nudili a chvílemi jsme si už i lezli na nervy. Příště se budeme určitě víc zajímat o to, kde doopravdy budeme bydlet,” svěřila se devatenáctiletá Nikola.

Slečna.info: Při výběru zájezdu se nebojte být správně dotěrní – chtějte vědět co nejvíce možných informací o hotelu i okolí. Rozhodně se nespokojte jen s informací “ubytování v privátních apartmátech ve vzdálenosti 100 metrů až dva kilometry od centra”. Další možností jsou recenze na internetu nebo si vsaďte na doporučení od známých. A hlavně – do vybírání se pusťte oba, společná dovolená totiž začíná už tímto krokem!

Perfekcionismus s rezervou

I když si dovolenou vyberete na základě důkladné rešerše, vytvoříte si bodový plán na jednotlivé dny a budeš se cítit, že máš všechno perfektně v rukou, nepodceňuj strýčka náhodu. Je toho tolik, často i naprostých drobností, které můžou veškeré úsilí o dokonalou dovolenou překazit.

“Poslední dovolenou jsme si se vším všudy užili pouze první dva dny. Pak přímořskou oblast zasáhly sezónní silné větry a déšť, s čímž jsme absolutně nepočítali. Venku se nedalo být. I když nepršelo, na moři byly obrovské vlny a písek jsme měli doslova všude,” říká jednadvacetiletá kadeřnice Veronika. Většinu dne tak s přítelem strávili v hotelovém pokoji. “Byli jsme rádi za to, že nás alespoň napadlo vzít si karty. Sice nás počasí mrzelo, na druhou stranu to ale až tak špatná dovolená nebyla. Vlastně to byla zkouška toho, jestli spolu dokážeme vydržet tak dlouho bez ponorky,” směje se. Bohužel ne každý je takový optimista a dokáže se přes nepřející situaci přenést s nadhledem. A odtud je už jen krůček k partnerským hádkám.

Slečna.info: Je jasné, že si strááášně moc přeješ, aby vaše společná dovolená byla naprosto bez chybičky. Měla by ses však duševně připravit i na opačnou variantu a odjíždět s tím, že i když něco nevyjde úplně podle vašich představ, spolu to zvládnete. Zkaženou dovolenou totiž neudělá sám o sobě jen déšť a vítr (nebo zapomenuté řízky/plavky/nabíječka do mobilu), ale spíše náš negativní postoj vůči všemu, co se nepovedlo podle plánů. Na dovolenou ale přece neodjíždíme kvůli plnění plánu, ale kvůli odreagování od podobných starostí!

Svěř se nám: Jaká byla tvá doposud nejhorší dovolená?

Eliška R.

Je jí třiadvacet, žije v Brně, miluje ruch a "šumění" města. Ve volných chvílích se často baví vařením nebo brouzdáním po obchodech. Sní, že jednou bude mít šatnu o velikosti minimálně své dosavadní ložnice. Náladu jí vždy zaručeně zvednou knížky od Roberta Fulghuma a za ráj na zemi považuje francouzské Azurové pobřeží.