Filmová recenze – Vikingové

Také si lámeš hlavu nad tím, zda to vůbec vydržíš do vysílání další řady Hry o trůny? Jsme na tom stejně, a proto máme pro tebe řešení. Pokud toužíš po dalších spletitých osudech, dějových zvratech, další krvi, ostrých mečích a ještě ostřejších chlapících, jsi tu správně. Seriál Vikingové tě zavede mezi partu pořádně drsných válečníků, na které je radost se dívat, a navíc se dovíš také něco z dějin. Přesvědč se sama!

Vikingy a seveřany si většina lidí představuje jako sebranku tupých a barbarských individuí.boj vikingove serial
V mnohém mají možná pravdu, ale tento seriál ti toto historické období předvede v poněkud jiném světle. Vítej u sledování seriálu, ve kterém budeš zásadně fandit pohanům a hrdlořezům!

Tak trochu drsná rodinka

Děj seriálu se točí kolem života jednoho poměrně legendárního hrdiny – samotného Ragnara Lothbrocka, známého vikingského panovníka. Filmaři se nám ho ale rozhodli představit trochu netradičně, a tak se s ním setkáváme v době, kdy byl jen obyčejným válečníkem a o svém vzestupu zatím jen sní. Spolu s ním se seznamujeme s jeho dětmi a, v neposlední řadě, Ragnarovou manželkou Lagerthou, které bývala(a stále je, když si odskočí od plotny) známou bojovnicí. A jaké je jejich manželství? Inu, divoké. Nejedna hádka přeroste v pořádnou pranici, která se posléze vyvine ve vášnivou scénu. A protože představitelé jsou velmi dobře vybraní, je se opravdu na co dívat.

Vzestup i pád

Jak už bylo řečeno, jedná se o historický seriál a historie umí být pořádně krutá. Nouze tedy nebude ani o nájezdy, masakry, chladnokrevné vraždy a popravy těmi nejroztodivnějšími způsoby. Jak jinak by se Ragnar dostal až na samotný vrcholek? Jeho drsná a dobyvatelská povaha skvěle kontrastuje
s jeho vztahem k rodině a jeho krajanům. Zapomenout nesmíme také na vedlejší postavy, například lehce protivného Ragnarova bratra Rolla, jehož dějová linka je také zajímavá. Skvělí jsou také britští králové, kteří jsou zde velmi kontroverzně v roli záporných postav, ačkoli měli velký vliv
na naši vlastní kulturu. Také křesťanství v kontrastu k pohanské víře se jeví absurdní a pošetilé, ačkoli je v Evropě běžné, že pohani jsou vnímáni spíše jako rušivý prvek.

Dějiny zblízka

Seriál Vikingové je velmi zajímavý také z vizuálního hlediska, můžeš si zde totiž prohlédnout starobylé oblečení, které je zde vykresleno opravdu věrně, dokonce ani mnozí historikové neměli mnoho námitek. Kromě toho na vlastní oči uvidíš také spoustu tradičních řemesel a v neposlední řadě také rituálů a pohanských zvyklostí. Nebudeme zde prozrazovat příliš detailů, ale dočkáš se třeba soudu, svatby nebo obdoby vítání občánků. Také vztahy mezi postavami jsou poplatné své době, ale i tak tě mnohé věci pravděpodobně překvapí, jako například postavení žen ve vikingské společnosti.

Přemýšlíš, proč by ses měla zrovna na tento seriál dívat? Důvodů je mnoho – spousta akce, vizuálně i hudebně skvělá podívaná, sympatičtí hrdinové, poučení o dobách minulých, a v neposlední řadě také výuka cizích jazyků. Vzhledem k tomu, že v ČR seriál nebyl vysílán, neexistuje pochopitelně jeho česká verze. Proto ti nezbude nic jiného, než sledovat osudy bojovníků v angličtině, což ti určitě jenom prospěje. A nakonec, do Hry o trůny je beztak stejně daleko, ne? Tak na co čekáš?